Zoutkamer

Adem de gezonde lucht van zee…

Halotherapie is een inhaleringstherapie die een harmoniserende en helende werking heeft op lichaam en geest. Door de hoge concentratie van essentiële mineralen in de lucht ontstaat er een uniek micro zeeklimaat.

Tegenwoordig is, door verhoogde aanwezigheid van elektrische apparatuur, mobieltjes, computers, uitlaatgassen en andere niet natuurlijke elementen, de concentratie van ionen in de lucht ernstig verstoord. Door Halotherapie in een zoutgrot bent u binnen 45 minuten weer in balans.

Het inademen van de lucht in de zoutgrot heeft een positief effect op de gezondheid van kinderen, zwangere vrouwen en volwassenen. Het verbetert de algehele gezondheid, uw stemming, (huid) conditie en verhoogt uw weerstand.

Regelmatig bezoek aan de zoutgrot heeft aangetoond te helpen bij:
  • Astma, COPD
  • Bronchitis
  • Auto-immuunziekten
  • Chronische aandoeningen keel, neusholte en strottenhoofd
  • Chronische huidziekte (psoriasis)
  • Longontsteking
  • Dermatologische aandoeningen, eczeem
  • Slechte werking schildklier
  • Hart- en vaatziekten
  • Verhoogde bloeddruk
  • Stoflongen
  • Burn-out
  • Corpulentie
  • Vermoeidheid
  • Verhoogd het afweersysteem
  • Slaapstoornissen
  • Allergieën

De zoutgrot bevat 23 mineralen

De belangrijkste mineralen zijn:

Natrium/Kalium

Natrium is een onmisbaar mineraal dat verschillende functies in het lichaam vervult. Samen met kalium zorgt natrium voor de juiste vochtbalans.

Calcium

Bevordert het denkvermogen, werkt bloeddrukverlagend en heeft een positieve invloed op allergieën.

Magnesium

Versnelt de overdracht van zenuwimpulsen naar de spieren. Heeft een kalmerend effect, versnelt heling van wonden en verlaagd de bloeddruk.

Koper

Zorgt voor een verlaging van de bloedsuikerspiegel. Versnelt heling van gebroken botten. Anti infectie.

Bromide

Stimuleert de slaap. Werkt bloeddrukverlagend.

Jodium

Antisclerose effect. Verbetert de spijsvertering. Helpt tegen schildklierziekte.

Fluor

Versterkt botten en tanden. Stimuleert het afweersysteem (weerstand verhogend) en beschermt tegen straling effecten.

nl_NLDutch